Menu strony Strona główna Śladów
   
Ślady > Archiwum > 2007 > lipiec / sierpie??

Ślady, numer 4 / 2007 (lipiec / sierpie??)

Pierwszy Plan. Second Life

W??j Sam wzbudza zazdro??? biznesmen??w

Kiedy Weronika Brown zacz???a sprzedawa? w Second Life tworzone w Photoshopie ubrania, traktowa??a to jako rozrywk? mi?dzy jedn? a drug? dostaw?, gdy?? pracowa??a jako kierowca p????ci???ar??wki w Indianapolis.

Marco Bardazzi


Szybko jednak owa czterdziestopi?cioletnia pani zrozumia??a, ??e Europejczycy, kt??rzy wdzieraj? si? w ka??dy zakamarek wirtualnego ??wiata (szczeg??lnie Francuzi), szefowie wielkich sklep??w odzie??owych, zazdroszcz? jej pomys????w. Podj???a wi?c wyzwanie i oto zacz??? spada? deszcz Linden Dollars, kt??re mog? by? wymieniane na prawdziw? walut?. Obecnie pani Brown po??egana??a si? z prac? na czterech k????kach, zaparkowa??a na zawsze samoch??d dostawczy i ca??y sw??j czas po??wi?ca na prowadzenie magazynu odzie??y w Second Life. W wywiadzie dla kolejnej gazety wyzna??a, ??e planowany na koniec tego roku doch??d Indianapolis Star, wyniesie co najmniej 150 ty??. dolar??w.

Podczas gdy Europejczycy, w wi?kszo??ci, pasjonuj? si? Second Life przede wszystkim ze wzgl?du na ??alternatywne? ??ycie towarzyskie, jakie ta gra oferuje lub przygody w sferze czysto seksualnej, bardziej praktyczni Amerykanie zauwa??yli, ??e chodzi o kolejne miejsce, gdzie mo??na robi? interesy. Wielkie sp????ki jak IBM i dochodowe marki jak NBA ??wyl?dowa??y? ju?? w wirtualnej rzeczywisto??ci, gotowe na podbicie rynku online, w?sz?c mo??liwo??? zdobycia w kr??tkim czasie obrot??w w ??wiecie realnym.

Pomimo, ??e Second Life powsta?? w USA, w San Francisco i jest administrowany przez sp????k? Linden Lab, dzi?? trafia g????wnie do wyobra??ni Europejczyk??w. Fenomen rozwija si? oczywi??cie r??wnie?? w Stanach Zjednoczonych, szczeg??lnie w??r??d os??b ju?? nie najm??odszych albo maj?cych ograniczone mo??liwo??ci poruszania si? (jest to istn? plag? w kraju, gdzie oty??o??? i cukrzyca szerz? si? w zawrotnym tempie),kt??re wyznaj?, ??e znajduj? w grze nowe ??ycie towarzyskie, gdy?? coraz trudniej prowadzi? je w rzeczywisto??ci, szczeg??lnie poza wielkimi metropoliami. Wydaje si? jednak??e, ??e w Ameryce celem Second Life staje si? przede wszystkim biznes.


Polska strona Ruchu CL   |   Kontakt z redakcją