Ślady
>
Archiwum
>
2004
>
listopad / grudzieĹ
|
||
Ślady, numer 6 / 2004 (listopad / grudzieĹ) Wychowanie Wprowadzenie w peĹnÄ rzeczywistoĹÄ Wychowanie w doĹwiadczeniu Comunione e Liberazione jest pojmowane tak, jak to zostaĹo syntetycznie ujÄte w ksiÄ Ĺźce Ryzyko wychowawcze. Jedno ze sĹĂłw najczÄĹciej zdradzanych i Ĺşle rozumianych w naszej epoce powraca do centrum doĹwiadczenia Ĺźycia. Ryzyko wychowawcze jako ksztaĹtowanie osobowoĹci i historii, podstawa przyszĹoĹci i odbudowy spoĹeczeĹstwa.
Wychowania czĹowieczeĹstwa, serca kaĹźdego czĹowieka, niepowtarzalnego i wolnego - tak, jak stworzyĹ je BĂłg, moĹźe byÄ realizowane przez wĹaĹciwe proponowanie przeszĹoĹci, w obrÄbie przeĹźywanej teraĹşniejszoĹci i przez wychowanie do krytyki.
Niemiecki profesor Nikolaus Lobkowicz, rektor Uniwersytetu Katolickiego Lorenzo Ornaghi i dziennikarz Pierluigi Battista podjÄli sĹowa-klucze propozycji ksiÄdza Giussaniego: przeszĹoĹÄ, teraĹşniejszoĹÄ, krytyka. Prezentowane wypowiedzi, stanowiÄ ich wkĹad w aktualizowanie i zwiÄkszanie skutecznoĹci propozycji. |