Ślady
>
Archiwum
>
2004
>
listopad / grudzień
|
||
Ślady, numer 6 / 2004 (listopad / grudzień) Wychowanie Wprowadzenie w pełną rzeczywistość Wychowanie w doświadczeniu Comunione e Liberazione jest pojmowane tak, jak to zostało syntetycznie ujęte w książce Ryzyko wychowawcze. Jedno ze słów najczęściej zdradzanych i źle rozumianych w naszej epoce powraca do centrum doświadczenia życia. Ryzyko wychowawcze jako kształtowanie osobowości i historii, podstawa przyszłości i odbudowy społeczeństwa.
Wychowania człowieczeństwa, serca każdego człowieka, niepowtarzalnego i wolnego - tak, jak stworzył je Bóg, może być realizowane przez właściwe proponowanie przeszłości, w obrębie przeżywanej teraźniejszości i przez wychowanie do krytyki.
Niemiecki profesor Nikolaus Lobkowicz, rektor Uniwersytetu Katolickiego Lorenzo Ornaghi i dziennikarz Pierluigi Battista podjęli słowa-klucze propozycji księdza Giussaniego: przeszłość, teraźniejszość, krytyka. Prezentowane wypowiedzi, stanowią ich wkład w aktualizowanie i zwiększanie skuteczności propozycji. |