Menu strony Strona główna Śladów
   
Ślady > Archiwum > 2004 > listopad / grudzień

Ślady, numer 6 / 2004 (listopad / grudzień)

Wychowanie

Wprowadzenie w pełną rzeczywistość

Wychowanie w doświadczeniu Comunione e Liberazione jest pojmowane tak, jak to zostało syntetycznie ujęte w książce Ryzyko wychowawcze.


Jedno ze słów najczęściej zdradzanych i źle rozumianych w naszej epoce powraca do centrum doświadczenia życia. Ryzyko wychowawcze jako kształtowanie osobowości i historii, podstawa przyszłości i odbudowy społeczeństwa.

 

Wychowania człowieczeństwa, serca każdego człowieka, niepowtarzalnego i wolnego - tak, jak stworzył je Bóg, może być realizowane przez właściwe proponowanie przeszłości, w obrębie przeżywanej teraźniejszości i przez wychowanie do krytyki.

 

Niemiecki profesor Nikolaus Lobkowicz, rektor Uniwersytetu Katolickiego Lorenzo Ornaghi i dziennikarz Pierluigi Battista podjęli słowa-klucze propozycji księdza Giussaniego: przeszłość, teraźniejszość, krytyka. Prezentowane wypowiedzi, stanowią ich wkład w aktualizowanie i zwiększanie skuteczności propozycji.


Polska strona Ruchu CL   |   Kontakt z redakcją